وبلاگ من

وب نوشته های محمد جواد مسعودیان

کامپیوتر خود را ضد ضربه کنید

منتشر شده: 15 سال, 1 ماه پیش
چاپ این پست چاپ این پست
کامپیوتر خود را ضد ضربه کنیدReviewed by on Feb 10Rating:
||||| 0 لایک !! |||||

کامپیوتر خود را ضد ضربه کنید!

قصد دارم ۱۴ ترفند فوق العاده برای افزایش امنیت سیستم شما معرفی کنیم. ترفندهایی که با اطمینان میتوان گفت امنیت سیستم شما را تا ۸۰ درصد تضمین میکند و با عمل کردن به آنها میتوانید به طور تمام و کمال کامپیوتر خود را ضد ضربه کنید!

برای دیدن ادامه نوشته به دنباله مطلب یه نگاه بندازید.


به دلیل این که هر روز ترفندهای جدیدی برای ویروسی کردن و هک کردن کاربران کامپیوترهای شخصی به وجود می آید این ترفند نگارنده شده است که باعث افزایش ۸۰ درصدی امنیت کامپیوتر شما می شود.

هر روزه شما هدف حمله ها و خطرهای بیشماری در اینترنت قرار می گیرید که از نظر تعداد می توان ۹۵ تا از هر صد حمله را متوقف کرد ولی همین ۵ خطر باعث کاهش امنیت به مقدار ۲۰% می شوند چون این خطرها توسط افراد عادی و تازه کار نیست و عاملان آنها در کار خود بسیار تبهر دارند ، در اکثر موارد می توانند از تمام مرزهای امنیتی بگذرند و به طور کامل به مقصود خود برسند . {این حملات هدفمند هستند}

۱: استفاده از یک نرم افزار ضد هکر با آخرین به روز رسانی ها که من Black Ice را پیشنهاد می کنم چون نیازهای کاربران حرفه ای و تازه کار را به طور کامل برطرف می کند. البته Zone Alarm که از ورژن ۵ به بعد به ضد ویروس هم مجهز شده نیز انتخاب خوبیست ولی باید بدانید این نرم افزار نیاز به آموزش دارد {باید کتاب آموزشی آن که به تازگی منتشر شده را خریداری کنید} و بیشتر برای کاربران حرفه ای طراحی شده و کاربران تازه کار نمی توانند از آن به درستی استفاده کنند.

۲: استفاده از ویروس کشهای Norton Anti Virus 2005 و McAfee که اگر Pack کامل باشد خیلی بهتر است { پک کامل شاملAnti Virus ، Anti Spyware/Adware، Firewall ، Anti spam، Security Center، Privacy Service می باشد}

توجه داشته باشید که نرم افزارهای فوق را از سایتهای اصلی آنها بگیرید و اقدام به خرید آنها نکنید ، چون اکثر شرکتهایی که سی دی های آنتی ویروس را جمع آوری می کنند اصلا به این نکته توجه نمی کنند که این برنامه ها باید از سایت اصلی باشند و در بسیاری از موارد نسخه های کرک شده و گاها ویروسی را از سایتهای غیر قانونی یا به اصطلاح Warez می گیرند و این خود باعث می شود که برنامه قابلیت های خود را از دست بدهد . من پیشنهاد می کنم نسخه های نمایشی یا زمان دار این برنامه ها را دانلود کنید و سپس با دادن سریال نامبر آنها را رجیستر کنید . پک کامل مربوط به شرکت Symantec به نامNorton Internet Security و پک کامل McAfee با نام Internet Security Suite عرضه می شود.

۳: سطح ایمنی و ویروس کشی را در حالت High بگزارید تا تمام فایلها ، با هر پسوندی که هستند ویروس کشی شوند و توجه داشته باشید ویروس کش McAfee حالتی را با عنوان Heuristic دارد ، که به معنی اکتشافی است و در این حالت ویروس کش ، به طرز هوشمندانه ای اقدام به ویرس یابی می کند. توجه داشته باشید خیلی از ویروس هایی که در کامپیوتر شما پنهان شده اند به این روش آشکار می شوند . در حقیقت این نوع ویروس ها دو زیست هستند و مرتبا تغییر می کنند و از این رو ویروس کش ، در حالت عادی نمی تواند آنها را بیابد.

۴: Service Packهای ویندوز را دانلود کنید و همیشه ویندوز خود را به روز نگه دارید . البته با سرعت پایین اینترنت در ایران این کار عملا غیر ممکن است و به همین خاطر شما می توانید Service Pack 2 ویندوز را از طریق سی دی خریداری کنید.

۵: تنظیمات صحیح خود سیستم عامل و عدم به اشتراک گذاری فایلها. این تنظیمات عبارتند از غیر فعال کردن NetBios و سرویس Remote Assistance و بستن مسیر ورودی کرم MsBlaster که حفره آن همیشه ممکن است خطر ساز باشد. به علت حجم بالای مقاله روش انجام این کارها نوشته نشده است ولی در صورت نیاز درخواست بگذارید.

۶: عدم استفاده از برنامه های به اشتراک گذاری فایل از جمله Kazza که به علت نقص های بیشمار و همراه داشتن برنامه های جاسوسی استفاده از آن دیوانگی است.

۷: عدم استفاده از Internet Explorer . خیلی از برنامه های جاسوسی و Trojanها فقط در صورتی دانلود و در نتیجه فعال می شوند که صفحه مربوطه توسط Internet Explorer باز شود ، همچنین خیلی از کرمهای اینترنتی در صورت اجرا شدن و باز بودن اینترنت اکسپلورر گسترش پیدا می کنند . پیشنهاد می کنم از یک مرورگر دیگر به جای Internet Explorer استفاده کنید و قابلیت های PlugIn و Java Script آن را نیز غیر فعال کنید . در این میان مرورگر Opera و فایرفاکس از همه کارآمد تر می باشند .

۸: افزایش امنیت Internet Explorer . با همه این احوال موقعیتی پیش می آید که باید از مرورگر استاندارد اینترنت یعنی Internet Explorer استفاده کنید به همین خاطر روش های افزایش امنیت Internet Explorer را نیز بیان می کنم .

Cookie ها را بعد از قطع شدن از اینترنت پاک کنید ، البته اگر مدت طولانی به اینترنت وصل بوده اید و در وبلاگ یا ایمیل خود وارد شده اید نیز حتما این کار را در حین کار با اینترنت نیز انجام دهید . در صورتی که به محتویات Temporary Internet Files نیاز ندارید آنها را هم پاک کنید ، برای انجام این کارها مراخل زیر را دنبال کنید:

Internet Explorer > Internet Option > Delete Cookie

Internet explorer > Internet Option > Delete Files

8.1: جلوی کوکی هایی که می توانند خطرناک باشند را بگیریم . برای این کار مراحل زیر را طی کنید و حالت Medium High را انتخاب کنید:

Internet Explorer > Internet Option > {tab} Privacy

8.2: استفاده از برنامه های ضد پاپ آپ . خیلی از PopUp ها باعث قفل شدن و در نتیجه بسته شدنIE می شوند و حتی می توانند حاوی کدهای مخرب و ویروس نیز باشند . بهترین برنامه هایی که برای این کار وجود دارد Zero PopUp و AdWare 6.0 است ، البته Adware بسیار بهتر عمل می کند و علاوه بر قابلیت ضد Pop up قابلیت Anti Spyware را نیز دارا می باشد .

۸٫۳: پاک کردن و غیر فعال کردن ذخیره سازی پسورد توسط IE . با توجه به ذخیره شدن پسورد ایمیل ها و یا وبلاگ شخصی شما در IE، از این رو می تواند مورد سو استفاده هکرها قرار گیرد . برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید:

Internet Explorer > Internet Option > {tab} Content > Auto Complete

و سپس دکمه Clear Password را می زنیم و بعد از آن تیک گزینه User Names & Passwords on Forms را بر می داریم .

صفحاتی که عکس یا عکسهای آنها نمایان نمی شود را Refresh نکنیم ، چون این یکی از روشهای آلوده سازی کامپیوتر قربانی به ویروس یا تروجان است و برای دیدن عکس مذکور روی آن کلیک راست بزنید و سپس گزینه Show Picture را بزنید . ممکن است سایتی حتی قسمتهای دیگرش نیز به درستی باز نشده باشد در این صورت نیزRefresh نکنید و آدرس آن سایت را در یک صفحه جدید IE وارد کنید .

۸٫۴: استفاده از برنامه های ضد برنامه های جاسوسی یا همان Anti Spyware و Anti AdWare که بهترین آنها Adware 6.0 و SpyHunter و SpySweeper می باشند و آنها را به ترتیب از سایتهای زیر می توانید دانلود کنید .

http://www.download.com/

http://www.tooto.com/

http://www.webattack.com/

نکته ۱: برنامه AdWare تنها اشکالی که دارد این است که باید ابتدا یک فایل کوچک را دانلود کنید و بعد از اجرای آن به طور خودکار برنامه اصلی که حجم زیادتری دارد دانلود می شود و شما نمی توانید آن را با برنامه های افزایش دهنده سرعت دانلود کنید و همچنین برنامه اصلی را در اختیار نخواهید داشت تا بعد از تعویض ویندوز دوباره آن را نصب کنید و هر بار که ویندوز نصب می کنید باید آن را دوباره دانلود کنید .

نکته ۲: برنامه SpySweeper یک برنامه بسیار عالی است که به دائما در حال بررسی کوکی ها و دیگر برنامه های مخرب احتمالی است و به طور خودکار کوکی های خطرناک را پاک می کند . این برنامه دارای یک سکنر Spyware هم هست و مثل ویروس کش ها می تواند درایوهای هارد را بررسی کند ولی با این تفاوت که این برنامه به جای ویروس ، برنامه های جاسوسی را یافته و آنها را از بین می برد. تنها اشکال این برنامه آن است که برنامه Dap که برای دریافت تبلیغات و رجیستر شدن مرتبا به سایتش مراجعه و اطلاعات ارسال می کند را به عنوان برنامه جاسوسی می شناسد و آن را پاک می کند .

نکته ۳: برنامه SpyHunter بیشتر به درد کاربران حرفه ای تر می خورد و خود کاربر باید جلوی فایلهایی را که به اینترنت وصل می شوند را با شناخت کافی که دارد بگیرد . این برنامه خیلی کم حجم قابلیت کنترل Spyware ها و کد های مخربی که در خود سایت قرار دارند {به صورت فایل جداگانه {server} نیستند} و با آن Load می شوند را دارد و همه آنها را به طور خودکار Block می کند . همچنین با کمک این برنامه می توانید ارسال اطلاعات توسط هر تروجانی را متوقف کنید و حتی بهترین آنتی ویروس ها هم ممکن است که یک تروجان جدید را نشناسند و این برنامه از این نظر بهترین انتخاب است .

برای درک بهتر ادامه می دهم که این نرم افزار فایلهایی را که اطلاعات ارسال می کنند را monitor کرده و به طور پیش فرض در لیست سبز قرار می دهد و شما می توانید فایل مورد نظر را در لیست قرمز قرار دهید ، بدین ترتیب فایل مذکور بلوکه می شود . نکته جالبی که در اینجا نهفته است این است که می توانید فایل هایی نظیر Ie.exe یا dap.exe را در لیست قرمز قرار دهید تا امکان کار کردن با آنها میسر نباشد ، البته بهتر است این برنامه را همراه برنامه های فوق به کارگیرید .

۹: از چه سایتی برنامه Download می کنیم . ابتدا باید سایت مورد نظر را از آدرس فایلی که برای دانلود وجود دارد مورد بررسی قرار دهیم { مثلا www.tooto.com/spyhunter.zip را داریم و باید به سایت http://www.tooto.com/ برویم} و مطمئن شویم که برنامه مربوطه برای همین سایت است و هیچ وقت برنامه ها را از سایتهای ثالث نگیریم چون هیچ دلیل منطقی برای کار آنها وجود ندارد و بدون شک برنامه ای که ما از آنها می گیریم دارای ویروس یا تروجان است و این نکته باید بسیار مورد توجه شرکتهای رایت سی دی و سایتهایی باشد که برنامه برای دانلود معرفی می کنند . معمولا سایتهایی که برنامه های شرکتهای دیگر را برای دانلود می گذارند اسم های عجیب و غریب و طولانی دارند { این دو آدرس را مقایسه کنید : www.tooto.com/spyhunter.zip ، www.aktami.cu.ne/pub~/spyhunter.zip}

یکی دیگر از مشخصه های سایتهایی که برنامه هایی که برای دانلود گذاشته اند متعلق به خودشان نیست آن است که آنها لیست های طویلی از برنامه های مختلف دارند که همگی آنها از همان {سایت}Domain و بدون توضیح ، Preview و قسمت Help می باشند ، باید بدانید سایتی که برنامه خودش را برای دانلود گذاشته اولا تعداد محدودی برنامه دارد ، ثانیا برنامه را همراه Tutorial و Help و خیلی چیزهای دیگه معرفی می کند و آدرس مشخصی دارد ، همچنین در سایت اصلی برنامه عکسها و Screen Shot هایی همراه با توضیحات اضافه از برنامه مورد نظر وجود دارد .

سایتهایی که آدرس آنها بصورت IPاست بسیار خطرناکند و ممکن است Admin آن سایت با بدست آوردن IP شما که از طریق بازدید شما از آن سایت به دست او می رسد اقدام به هک کردن شما بکند یا همانطور که گفتم برنامه ای که در آن سایت برای دانلود قرار گرفته حاوی ویروس یا تروجان … باشد . نمونه یک سایت و فایل خطرناک که آدرس آنها به جای Domain آدرسIP می باشد: { IP حاوی چهار دسته عدد می باشد}

http://126.38.26.32.com/global.html, http://85.191.88.251.com/program.exe

حال ممکن است این سوال پیش بیاید که فلان برنامه دارای محدودیت زمانی یا عملکرد است و اگر ما آن برنامه را از این سایت اصلی دانلود کنیم چگونه می توانیم محدودیت آن را از بین ببریم و در جواب سوال شما باید بگویم که ابتدا نسخه Trial یا Demo برنامه را از سایت اصلی بگیرید و بعد از آن کرک آن برنامه را که حجم خیلی کمی هم دارد را از سایتهایی که برای این منظور می باشند دریافت کنید ، البته در موارد بسیار نادری اتفاق می افتد که کرک مربوطه حاوی ویروس است . ولی احتمال ویروسی شدن توسط آن خیلی کمتر از دریافت نسخه کامل کرک شده برنامه است و بهتر است از کرکهایی که شماره سریال در اختیار شما می گذارند استفاده کنید و کرکهایی که به جای فایل اصلی جایگزین می شوند خیلی مطمئن نیستند و حتی ممکن است از قابلیت برنامه بکاهند و برنامه انطور که می بایست کار نکند . خاطر نشان می کنم دریافت سریال برنامه هیچ خطری ندارد و مطمئن ترین راه کرک کردن نرم افزار است .

به سایت هایی که برنامه ها را کرک می کنند و آنها را برای دانلود می گذارند سایتهای Warez یا غیر قانونی می گویند . برای پیدا کردن سایت اصلی برنامه باید در گوگل به این صورت جستجو کنید :

Official Site + Name of Program

( در قسمت Name of Program باید نام برنامه مربوطه را بنویسید )

۱۰: همیشه به آیکون و پسوند عکسهایی که از طریق چت می گیرید توجه کنید و از طرف مقابل بخواهید که عکسش را به ایمیلتان بفرستد چون خود یاهو دارای Norton Anti Virus می باشد و فایل قبل از دانلود شدن Scan می شود و فقط در مواردی نادر ممکن است Yahoo ویروسی که همراه عکس هست را نشناسد به همین خاطر عکس مربوطه را پس از Download با ویروس کش McAfee نیز Scan کنید .

۱۱: از کار انداختن System Restore . همانطور که می دانید فایلهایی که پسوند های سیستمی مثلdll ، exe و غیره داشته باشند ، پس از پاک کردن یا اعمال تغییرات در System Restore ذخیره می شوند و این مسئله زمانی خطر ساز می شود که یک فایل ویروسی را به صورت دستی یا به کمک برنامه های ضد ویروس یا ضد Spyware پاک{Delete} یا تمیز{Clean} کرده اید ، ولی قافل از اینکه ویندوز این فایلها را در جایی دیگر حفظ کرده است و همچنان ویروس به فعالیت خود ادامه می دهد . برای از کار انداختنSystem Restore مراحل زیر را دنبال کنید:

Control Panel > System > {tab} System Restore > Turn off System Restore on All Drive

12: شاید زیاد اتفاق افتاده باشد که از طریق چت یا از یک سایت مشکوک عکس Download کرده باشید و نگرانید که این فایل حاوی تروجان یا ویروس مخصوص فایلهای JPG باشد و به همین خاطر عکس مربوطه را در کافی نت باز کنید و کلید F11 را بزنید و سپس کلید Print Screen را فشار دهید و بعد از آن برنامه Paint را باز کنید و Ctrl + V را بزنید و حالا می توانید عکس را با خیال راحت با هر پسوندی ذخیره کنید.

شاید بپرسید چرا برای این کار از برنامه های Picture Converter استفاده نکنیم و در جوابتان باید بگویم که ممکن است در فرایند تبدیل فایل ممکن است کدهای ویروس نیز ترجمه شده و همراه عکس Convert شده باقی بمانند ولی در روش فوق ، فرایند تهیه عکس هیچ نیازی به عکس مشکوک به ویروس ندارد .

۱۳: هرگز اسم کامپیوتر {Computer Name} خود را واقعی ندهید . هکرها می توانند اسم کامپیوتر شما و در نتیجه اسم شما را بیابند و برای جلوگیری از این کار یک اسم مستعار برای خود انتخاب کنید . همچنین از وارد کردن اسم و مشخصات واقعی خود در برنامه هایی مثلPhotoshop و غیره که در زمان نصب از شما اسم و مشخصات می خواهند نیز خودداری کنید .

۱۴: تبدیل متون به عکس برای امنیت بیشتر

روش اول: تبدیل متون از Word Pad به فایل تصویری توسط Paint

در این روش کافی است متن مورد نظر را که در برنامه Word Pad درج شده انتخاب کرده و کلیدهایCtrl + C را بزنیم و سپس برنامه Paint را باز کرده و کلید های CTRL + V را بزنیم . توجه داشته باشید هرچه طول متن بیشتر باشد Font ریزتر می شود.

نکته: اگر متن مورد نظر خیلی طولانی باشد ویندوز قادر به کپی کردن آن به Paint نیست و برای اینکه بتوانید متون بزرگ را به عکس تبدیل کنید باید در چند مرحله متن را کپی کرده و سپس در Paint بریزید و در نتیجه متن را به چندین فایل تصویری تبدیل کنید .

روش دوم: در این روش ابتدا Paint را باز کرده و سپس از ابزاری که به شکل A می باشد را انتخاب می کنیم و یک کادر باز می کنیم و در آن می توانیم متن را بنویسم یا اینکه متن کپی شده را Paste کنیم.

نکته : اگر کادر مربوط به تنظیمات متن باز نشد باید از منوی View گزینه Text toolbar را انتخاب کنید .

روش سوم: ابتدا کلید Print Screen که در بالای کلید های جهت نمای صفحه کلید است را می زنیم و سپس Paint را باز کرده و کلید های Ctrl + V را می زنیم و به این ترتیب متن مربوطه را به عکس تبدیل می کنیم.

نکته: برای کپی کردن عکسهایی که نمی توان آنها را مستقیما از طریق Internet Explorer به روش

Right click > save picture as کپی کرد می توانید از همین روش استفاده کنید .

یکی از مزایای تبدیل متن به عکس این است که برای خواندن متن مورد نظر نیازی به داشتن ویندوز یا برنامه خاصی ندارید .

 

دسته بندی : روزنوشت

۳ دیدگاه تا کنون

  1. محمد جواد (admin) - رتبه : سلطان می‌گه:

    وای چه جالبه

  2. امیر - رتبه : خواننده می‌گه:

    ۰۹۳۷۱۸۳۳۲۱۸ این شماره ی من هستش من مهندس ITهستم خلاصه اگر سوالی داشتی می تونی روی من حساب کنی

Leave a Reply



4 − دو =

توجه! : شما در حال بارگذاری تصویر اشتباه هستید. در صورتی که ذخیره شود، در دیدگاه نمایش داده نخواهد شد.